Návody - jak na černobílý filtr, program Photo-Filtr

Focení je hra, zaznamenává momentky, které si chceme uchovat na památku. Možná vás zajímá, jak obohatit fotografie, aby to nebyl pouhý snímek, ale originální fotografie, kterou třeba můžeme věnovat jako dárek. Poradím vám, jak jednoduše vytvořit černobílou fotografie, i když zrovna nemáte speciální foťák, kde je možné si předem nastavit snímky na sépiový nebo černobílý obrázek a nemáte ani program Adobe Photoshop.

ČERNO-BÍLÁ FOTOGRAFIE

Dříve byla doba, kdy se svět zobrazoval ve fotografii i ve filmu pouze černobíle. Po vynálezu barevného filmu, to ze začátku vypadalo, že půjde černobílá fotografie stranou. Ale opak se stal pravdou, černobílá fotografie je stále velmi oblíbená. Kvůli záplavě barevných fotografií, kterými jsme velmi často obklopeni, černobílá fotografie v nich mimořádně vyniká a především dokáže zaujmout. Černobílá fotografie je brána jako něco uměleckého a abstraktního. Fotografie se skládá z odstínů šedi a absence barvy, a tím přitahuje pozornost ke tvarům a struktuře i k atmosféře celé fotografie. Černobílou fotografie lze vytvořit mnoha způsoby (filtry - klasicky vyfotografované, převod do černobílé - digitálně).

PHOTO-FILTR

Každý nemá možnost pracovat s fotografiemi v programu Adobe Photoshop. Proto, vám poradím, jak jednoduše vytvořit z barevné fotografie černobílou, která pronikavě zapůsobí.
Program Photo Filtr je nejznámější program pro úpravu fotografií a lze si ho z internetu stáhnout zadarmo. K tomu, abyste vytvořili černobílou fotografii, vám postačí tři následující rady.

Návod

1. Po otevření programu Photo Filtr se vám zobrazí panel nástrojů, z něho si vyberete SOUBOR/ OTEVŘÍT nebo NOVÝ a z počítače vložíte vlastní obrázek nebo fotografie, se kterou chcete pracovat.

2. Po vložení vybrané fotografie kliknete na černobílé políčko – ČERNOBÍLÉ. Fotografie se změní na černobílou.

3. Občas se stává, že fotografie v černobílém provedení trochu zaniká, a není tak ostrá, jako byla ta v předchozí barevné variantě. Tady postačí kliknout na políčko KONTRAST + a třeba i na GAMA KOREKCI – (Značena T-). Následně se fotografie trochu ztmavý a tvary budou ostřejší.

Samozřejmě můžete fotografie upravovat podle libosti, k dokonalému snímku. Záleží jen na vás jakou máte představu, jestli chcete docílit jemnější nebo tmavší fotografie.

4. Poté dáte SOUBOR/ ULOŽIT JAKO – kde pojmenujete název souboru a uložíte jako typ souboru – JPEG a kliknete na ULOŽIT.