Jak vyfotit ohňostroj

Správné zachycení ohňostroje

Snímky ohňostroje zkoušel určitě každý z Vás. Ovšem ne vždy s dobrým výsledek, takovým jakým bychom si představovaly. Takovéto fotografování přináší několik úskalí a je dobré o nich vědět a také znát co udělat pro to, abychom měli co nejlepší záběr pojištěn ze všech stran. Připraveno je pro Vás několik rad a tipů, jak dosáhnou dokonale ostrých snímků rozplývajících se rachejtlí na obloze.

Zpočátku začneme tím nejdůležitějším. Jedná se o fototechniku a příslušenství, které budeme potřebovat. Co se týče fotoaparátu, je vlastně jedno jaký zvolíme. Sáhneme-li po kompaktu, musíme ale počítat s tím, že většinou nelze nastavit manuální režim, a tak nutno doufat, že automatika udělá vše za nás co nejlépe. Lepší variantou bude kompakt s vyměnitelným objektivem nebo nejlépe digitální zrcadlovka. Zde se v pohodě můžeme přepnout do zcela manuálního režimu, kde si všechny hodnoty nastavujeme sami a máme tak celou scénu pod kontrolou. Nezbytným doplňkem našeho přístroje bude stativ. Ten nám pomáhá, abychom snímky neměli rozmazané a nutno jej použít vždy při fotografování v noci.

Nyní přejdeme k samotnému nastavení přístroje. Zaměříme se na zcela manuální nastavování. Zde nás bude zajímat hodnota času, clony a ISO. Nejprve se podíváme na ISO. Pokud vlastníme stativ, hodnotu necháváme na té nejnižší (ve většině 100). Clonu volíme od f8 do hodnoty, kterou nám poskytuje náš objektiv, například f22. No a čas nastavíme, tak, aby fotografie nebyla podexponovaná ani přeexponovaná, takže kolem 5-15 sekund, což je nejběžnější nastavení. Vše připraveno, nastaveno a můžeme jít fotit. Velikou nutností je dodat, že před samotným zmačknutím spouště musíme mít nastavenou samospoušť. Lze také použít drátěnou spoušť. Nyní je nezbytné se ničeho nedotýkat (stativu ani přístroje), abychom ho ani trošku nerozhýbali a měli zaručenou ostrou fotografii.

Možností pro Ty, kteří nevlastní stativ je focení z ruky. To samozřejmě přináší viditelně horší kvalitu výtvorů. U poloprofesionálních zrcadlovek bude výsledek ještě lepší. Podstatou zachycení ohňostroje z ruky je čas a citlivost ISO. Prvním nastavováním bude ISO. To u lepších přístrojů můžeme zvýšit třeba až na 5000, protože budeme-li tam kde je dění největší, střílí se tzv. „jedna rachejtle za druhou“, máme zaručeny celkem dobré světelné podmínky.

V tomto článku jsme si ukázali rady co použít a jak nastavit váš přístroj, aby jste dosáhly co nejlepších výsledků při zachycení akce, která se opakuje jen jednou za rok a měli tak krásné vzpomínky v podobě krásných fotografií ohňostrojů.