Jak správně vybrat Brašnu a fotobaťoh

Vybíráme fotopříslušenství: Brašny a fotobaťohy

Jistě se každý z Vás bojí o svůj fotoaparát, ať už je jakýkoliv. Vlastníte-li klasický kompaktní fotoaparát nebo moderní digitální zrcadlovku, jistě jej potřebujete ochránit před nárazy nebo dokonce pády na zem, aby nedošlo k poškození přístroje, který by třeba i mohl přestat plnit svou funkčnost. K ochraně fotopřístrojů nám tak slouží fotobrašny nebo fotobatohy. Nyní si tyto dvě kategorie představíme a povíme si o jejich použití, výhodách i nevýhodách.

Máte-li doma kompaktní fotoaparát, tedy hovorově zvanou mýdlovou krabičku, postačí vám k bezpečné přepravě přístroje pouzdro. To dokonale ochrání celý fotoaparát před jakýmkoliv poškozením. Pořídit se dá do několika málo set korun.

Podíváme se li na vyšší třídy fotoaparátů a digitálních zrcadlovek, jistě nás bude zajímat jejich ochrana. Protože se jedná již o větší přístroje, budeme muset sáhnout po něčem větším. K tomu nám skvěle poslouží fotobrašny. Jejich velikostí je mnoho. Od malých, kam se vejde pouze tělo přístroje s objektivem, až po velké, kde lze přenášet i několik objektivů s příslušenstvím. Fotobrašny sice už stojí o něco více, některé i několik tisíc, ale to není důvod si ji nepořizovat. Vaši fotovýbavu ochrání dokonale i levnější typy, jako je například značka Lowepro, která nabízí mnoho velikostních variant, přesně podle té co vám vyhovuje. Vyhodou fotobrašny je hlavně snadné přemisťování, jednoduché a praktické umístění fototechniky a dostatek místa i na veškeré příslušenství. Nevýhodou pak může být to, že někteří požadují více prostoru. Jak na výbavu, tak i třeba na notebook nebo nějaké oblečení a osobní věci do náročnějšího terénu. V tomto případě je možnost popřemýšlet ještě o další variantě. Tou jsou fotobatohy.

Fotobatohy jsou klasické batohy s úložným prostorem, které navíc mají i nemalé prostory pro přenos fotoaparátů, objektivů, blesků a veškerého příslušenství. Nejsou sice cenově nejlevnější, ale funkci plní stoprocentně. Fotobatoh je uzpůsoben pro náročnější přenášení výbavy, hlavně do náročných terénů, hor, džunglí a na daleké výpravy. Kombinuje jak kvalitní úschovu přístrojů, tak i prostoru na nějaké oblečení či jiné věci, které se hodí například na delší cesty například fotoexpedice. Zde potřebujete mít co nejmenší zátěž a hlavně volné ruce na pořizování kvalitních záběrů.

Sečteno, podtrženo. Důležité je si nejprve rozmyslet, co budeme fotografovat a hlavně v jakém prostředí se budeme pohybovat. Pak podle toho zvolit pro malé přístroje pouzdro a pro větší buď brašnu nebo batoh. Na výlety či fotografování portrétů, svateb či plesů nám pohodlně vypomůže fotobrašna se kterou je snadná manipulace. Rozhodneme se ale vytvářet záběry horských krajinek nebo divokých zvířat a víme, že se budeme častěji přemisťovat. Pak raději sáhneme po batohu. Ten nám nejen ochrání veškerou techniku, ale umožní přenášení i ostatních věcí.

Související články: Jak správně vybrat fotoaparát

Autor: Michal Vitvera/Lucie Kloučková